Dag allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb een vraag aan de stolp eigenaars.

Ik volg de opleiding Bouwhistorie en Restauratie bij Hogeschool Utrecht. In het tweede jaar (afstudeerjaar) heb ik een projectpand nodig, daarvan maak ik drie rapporten (bouwhistorische opname, bouwhistorische ontleding en als derde een zelf te bepalen onderwerp over dit pand). Hiervoor moet het pand voor mij gedurende het studiejaar (september 2018 - juni 2019) te bezoeken zijn voor onderzoek. Het pand moet tevens voldoen aan:
- voldoende historische gelaagdheid,
- minimaal 100 jaar oud,
- indien mogelijk met bouwtekeningen beschikbaar,
- zonder bestaande bouwhistorische onderzoeken,
- zonder restauratieplan in uitvoering

Wie kan mij hierin helpen?

Historische bijgebouwen en erfinrichting kunnen onderdeel zijn van de rapporten die ik ga maken.

Wat levert het u op?
- Meer inzicht in de bouwkundige historie van uw stolp/boerderij;
- een waardestelling van het pand, die meer informatie geeft dan de gemiddelde redengevende omschrijving in het monumentenregister,

Ik weet ook dat het kort dag is, mijn zoektocht naar een geschikt monument heeft nog niets opgeleverd. Woensdag 12 september moet ik mijn projectpand gaan presenteren....
Vooraf een bezoek om het pand te bekijken en een snelle inventarisatie te maken is dan nodig.

Ik hoop op een reactie.

Hartelijke groet,
Andreas de Vos

Andreas De Vos
Andreas De Vos

Beste Isis, ik ga morgen op bezoek bij een stolp in Wognum die mij is aangedragen door Dieuwertje Duijn. En nu maar hopen dat deze door mijn docenten wordt goedgekeurd. Anders wordt het zoeken naar een andere stolp, of een heel ander pand.
Ik hou jouw tips wel achter de hand, dank hiervoor.

Bea Jonker-Otjes
Bea Jonker-Otjes

Ha Andreas, ik woon in een stolp die voldoet aan de door jou gestelde eisen en zou het leuk vinden als je wilt reageren. Met vriendelijke groet, Bea

Andreas De Vos
Andreas De Vos

Hallo Bea, leuk dat je reageert. Ik heb inmiddels wel een stolp waaraan ik mijn onderzoeken doe en de benodigde rapporten over ga schrijven. Tegen de kerst moet ik het eerste rapport inleveren, daar ben ik al druk mee bezig.
Maar misschien kun je via privébericht wat info geven over type, plaats etc. van jouw stolp? Misschien is deze voor mij wel geschikt als vergelijkingsmateriaal met de stolp in Wognum die ik als studieobject kan gebruiken.

Dank en hartelijke groet,
Andreas de Vos


inloggen of registreren om te reageren.