Ik heb een vraag over een boerderij met een asbestproblematiek. De boerderij is verzekert bij ASR en deze heeft ons laten weten dat zij per 31 dec. 2022 het dak met asbest niet meer wil verzekeren. Omdat de plannen van herbestemming van deze boerderij achterlopen lijkt dit niet op tijd te lukken. ASR lijkt vooralsnog niet bereid zijn enkele maanden verlenging te geven. Ik hoor graag als er andere leden zijn die hier ook mee te maken hebben, of hier meer van weten.
Henrieke van Eerten
Henrieke van Eerten
Goedemiddag Arthur, dit gebeurd helaas wel vaker. Wat wet- en regelgeving hierover betreft weet ik helaas niet veel. Voor een nieuwe verzekering kun je eens kijken bij Donatus (https://donatus.nl/) zij zijn kerken/monumenten verzekeraar.
Jaap en Ria Vaarkamp
Jaap en Ria Vaarkamp
we hebben dezeflde ervaringen met Interpolis. We hadden ca 27 jaar de verzekering van onze woning bij Interpolis lopen. Dus bij de aankoop van onze boerderij even een gesprek bij de Rabobank en klaar dachten we. Het gesprek bij de Rabobank liep goed. Maar helaas de volgende dag al een telefoontje waarbij ze aangaven dat de achterstallige onderhoudstatus en asbest, zaken waren om ons geen verzekering aan te bieden. Ondanks dat we aangaven dat we druk aan het restaureren waren en een afspraak wilde maken over een termijn dat het asbest verwijderd ziou worden. Tot op hoog nivieau laten uitzoeken bij Rabobank. Halaas komen mensen van de Rabobank ook niet door deze bureaucratie. Nu een verzekeing bij de Goudse lopen (via een tussenpersoon) In jullie geval is het een eenzijdige opzegging van het lopende contract. Mogelijk via een rechtsbijstand of concumentenbond laten lopen? Succes met de stijd.
Arthur d' Ansembourg
Arthur d' Ansembourg
Ja, herkenbaar en onbegrijpelijk. Wat me daarbij bezig houdt is dat men zou denken dat er in Nederland vele duizenden asbestdaken verzekert zijn. Als de ASR bij ons en de Rabobank bij jullie het asbest niet meer verzekert, dan zouden er toch duizenden mensen met dit probleem te maken moeten hebben. Tenzij hun beleid is gebaseerd op willekeur en ze willekeurig sommige asbest daken wel en andere niet meer willen verzekeren. Maar hoe het ook zij dank voor de tip om eens bij de Goudse aan te kloppen. Kun je me laten weten wie de tussenpersoon is?
Harm van Ballegooijen
Harm van Ballegooijen
Dag Arthur, vanuit Donatus (een verzekeraar voor monumenten zonder winstoogmerk) zouden we hierin wellicht ook een verzekeringsoplossing voor kunnen bieden. Neem gerust contact met je op zodat we geheel vrijblijvend met je kunnen kijken naar een maatwerkoplossing.

inloggen of registreren om te reageren.