Dick en Patricia Koopmans
Dick en Patricia Koopmans
Graag willen wij buiten de oorspronkelijke kleurstelling gebruiken. Bentheimergeel (zandsteen), wit en donkergroen. Welk merk verf kunnen jullie adviseren zodat de kleuren authentiek lijken?

Gerard Wuisman
Gerard Wuisman
Als je het echt goed wil doen, is een kleurenonderzoek laten doen de baasis. Dat leidt, zo is mij gebleken in onze monumentencommissie, soms tot verrassende uitkomsten. Zelf schilder ik al dertig jaar tot grote tevredenheid met Wijzenol voor hout en Lotusan van Sto voor steenachtige ondergrond.
Rien Breteler
Rien Breteler
Wat de witte en groene verf betreft kan ik geen uitspraken doen, wel ben ik zelf al jaren tevreden met Veveo Base ZX 4035 Bentheimer 1850 Boonstoppel Monumentenwaaier Exterieur System coat 4S Halfglans 2,5l Celsor. voor kozijnen en ramen/deuren buiten; ik heb een lijst met alle merken en soorten verf in huis, vandaar de gedetailleerde info, ik heb nu al twee keer een pot van vijf liter nabesteld, tot nu toe rond de 100 euro, wat het in de huidige tijden doet weet ik niet, maar het zal wel hoger liggen. Foto's geven geen goede indruk, maar toch, voor het idee..
jans Boverhof
jans Boverhof
Hallo Dick en patricia Een verkennend historisch kleuronderzoek zou een uitkomst bieden wat de oorspronkelijke kleuren zijn geweest. Als product zou ik Wijzonol LBH SDT ULTRA HOOGGLANS adviseren, mede door de extreem lange buitenduurzaamheid tot 12 jaar en het enorm lange glansbehoud. Mochten jullie nog oude Z/W foto's hebben dan zijn daarvan enigszins de oorspronkelijke kleurstelling van te bepalen. m.vr.gr Jans Boverhof Verftechnisch vastgoedadviseur Monumenten
Alfred Bekenkamp
Alfred Bekenkamp
Wij hebben op advies (De Verfboer/Lemmer) gekozen voor Sikkens Rubbol EPS (kleurstaal authentieke kleuren) omdat dit een damp-open systeem is. De kleurencombinatie is afhankelijk van de streek. Wij hebben Bentheimer geel en Monumentengroen. Je ziet hier (Gaasterland) bv. ook Grachtengroen en Mergelwit.
AlexC
AlexC
Hallo Dick en Patricia, voor de stenen sierelementen hebben wij Keim gebruikt en zijn daar erg tevreden over. Voor al het houtwerk Herfst en Helder en ook daar hebben wij goede ervaringen mee. succes, Alex
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Bijna elk professioneel merk (Herfst & Helder, Sikkens, Sigma, Nelf, Wijzenol, Boonstoppel) heeft wel een lijn van authentieke kleuren. Het is vooral het vakmanschap van de schilder die bepaalt wat het eindresultaat wordt. Kies voor een product met een mooie bolle glans en bouw het systeem goed op vanaf het kale hout en ga niet over de oude versteende verflagen en stopverfzomen heen schilderen.
Emiel Brouwer.Oud Holland schilderwerken
Emiel Brouwer.Oud Holland schilderwerken
De voordeur kan prima geschilderd worden met een reguliere alkyd lak ,Wijzonol sdt, Sikkens etc. De Overige houten delen schilderen wij altijd met het Toplin verfsysteem van Rigo (lijnolie). Dit verfsysteem blijft veel langer mooi dan de moderne alkyd verfen. Het mooiste is wel om dit verfsysteem te verwerken vanaf kaal hout. De authentieke kleuren zijn in principe mogenlijk met alle soorten verf.

inloggen of registreren om te reageren.