Beste stolpeneigenaren. Mijn vriend en ik hebben een heerlijk huis gekocht in Wijdenes. Een stolp met nog maar weinig authentieke elementen. Op het vierkant na is bijna alles in de jaren 80 verbouwd. We willen de benedenverdieping helemaal strippen, verduurzamen en opnieuw indelen. We worstelen alleen erg met de indeling. Ik zou het zo super om indelingen van stolpen met een woonbestemming te kunnen zien als voorbeeld. Willen jullie je bouwtekening met ons delen? Of hebben jullie tips om tot een goede indeling te komen? Tips voor experts op dit gebied (binnenhuis)architect met verstand van NH stolpen zijn ook welkom!

Luitzen Hitman
Luitzen Hitman
Hallo Annemees, wij hebben 4 jaar geleden hetzelfde gedaan. We wonen in de Beemster en zijn graag bereid je te helpen. Groet Luitzen Hitman 0654368052
Jon van Diepen
Jon van Diepen
Hallo Annemees, mijn advies als mede-stolpeneigenaar (en energielabel adviseur) is te realiseren dat een stolp vroeger gebruikt werd voor wonen en werken. Met 12m x 12m is het m.i. te groot om geheel te bewonen / te verwarmen. Elke m2 woonoppervlakte is ook nog eens extra stookkosten. Ga vooral aan de zonzijde wonen, maak verschillende (afsluitbare) ruimes en onthou dat binnen het vierkant nauwelijks zonlicht komt.
Anoniem (niet gecontroleerd)
Wij wonen vlakbij (Blokker) in een stolp van ongeveer gelijke afmeting als die van jullie. Jullie zijn welkom om een keer te komen kijken om inspiratie op te doen.

inloggen of registreren om te reageren.