Michiel Cornelissen
Michiel Cornelissen
Goedendag, ik denk er sterk over om dun vacuumglas te gebruiken in de schuiframen van mijn huis, maar ik zou het graag eens in een woonsituatie willen bekijken, vooral omdat er van die puntjes / afstandhoudertjes inkomen. Is er iemand die dat al heeft (liefst in, of in de buurt van Utrecht) bij wie ik dat eens zou mogen bewonderen?
Reinier Verbeek
Reinier Verbeek
de puntje waren vroeger koperkleurig, tegenwoordig zijn ze vrijwel transparant. Je kán je eraan storen als je echt wilt, maar dan denk ik dat je je nog meer zou storen aan de gewone afstandhouders in dubbel glas. Als je er niet specifiek naar kijkt, dan zie je ze niet: Of omdat je zelf zo ver afstaat dat je ze niet ziet (vanaf een meter of 1,5 zijn ze echt niet te vinden, Of je staat vlak bij de ruit, maar kijkt naar iets aan de overkant van de straat of ín de straat en dan krijgen je ogen de puntjes niet scherp. Je ziet ze alleen als je ze wilt zien en dat lukt sommige mensen niet eens, dan moet je ze aanwijzen met je vinger voordat ze ze zien. In leiden kan ik je ze laten zien op de BG van de Openbare bibliotheek aan de kant van de Hooglandse kerk, en op de Oude Herengracht kan ik je ze (niet) laten zien op de eerste verdieping. Dat is van de straat echt helemaal niet te zien. In dat geval zou je kunnen overwegen dat het een vergunningsvrije ingreep is. Je kan NIET zien, wat maakt het dan vergunningsplichtig? Maar als professional kan ik dat natuurlijk niet hardop zeggen.
Michiel Cornelissen
Michiel Cornelissen
Dat is goed nieuws! Ik dacht ook meer aan het woonplezier zeg maar. Vanuit gemeente Utrecht niet de indicatie gekregen dat dit vergunningsplichtig zou zijn overigens, maar je hebt het niet van mij ;)
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Ga eens kijken bij de Universiteitsbibliotheek in Utrecht aan de Drift - Wittenvrouwestraat en Keizerstraat. Bijna al het glas is daar Fineoglas met getrokken glas aan de buitenzijde er op gelamineerd.

inloggen of registreren om te reageren.