Omdat ik zoveel positieve berichten las over Fineo vacuum glas heb ik een offerte aangevraagd voor 2 kozijnen met in totaal 30 raampjes (225mm bij 300mm). Prijs 12.000 euro!. Is dit inderdaad een gangbare prijs voor 30 ruitjes (inclusief alle benodigde werkzaamheden) of loont het de moeite om meer offertes aan te vragen?
Reinier Verbeek
Reinier Verbeek
is inderdaad wel marktconform, maar voor zulke kleine ruitje zit er geen terugverdientijd op Fineo. Dat moet je dan echt doen uit principe en voor de schoonheid. Bij zulke kleine ruitjes (neem aan dat ze klein zijn) zijn er overigens ook best wel overmatig veel randverliezen. In dit geval is een Fineo-voorzetraam of achterzetraam milie-en prijsbewuster, maar ook minder mooi. Bij Fineo zit er tegenwoordig ook een grijs randje ongeveer 11 mm van de rand van het glas, dat wordt bij kleine ruitjes in bestaande ramen al snel zichtbaar. Ik vindt dat geen probleem, maar als schoonheid een heel groot goed is, dan is het iets om je te realiseren.
diederik van daalen
diederik van daalen
E 12000 voor 2+ m^2, bijna E 6000/m^2 ! Lijkt me veel. Bij ons is juist 11 m^2 geplaatst, bestaande uit 49 raampjes, voor E 13000. Onze offerte is uit april, dat kan natuurlijk wat schelen. Leverancier: Glazen Swaan.
Michael
Michael
Dank je wel diederik. Ik vermoed dat het niet zozeer de materiaalkosten zijn maar de arbeid die tot die (te) hoge offerte hebben geleid. Ik zit nu op 400 euro per raampje en jij op 265 euro (met grotere ramen). Zo hard is de inflatie niet gestegen. Overigens praten we in totaal over 156 raampjes (woonkamer + keuken). Dus ik denk dat ik maar eens verder kijk. Probleem van Drenthe is dat er geen gekwalificeerde glaszetters te vinden zijn. Wat dat betreft heeft Lidl wel gelijk en lopen wij hier achter ("ook wij hebben instagram").
Alfred Bekenkamp
Alfred Bekenkamp
Dat komt waarschijnlijk, zoals bij dubbelglas, dat je per m2 betaalt terwijl je maar 225x300 mm nodig hebt. Wij hebben 7 schuiframen met 20 vlaks raampjes en gekozen voor achterzetramen. Niet ideaal omdat er soms toch condens tussen de ramen ontstaat. Zo'n hoge investering verdien je nooit terug ook niet met de huidige hoge energieprijzen. In de opkamer (ligt boven de melkkelder), die 4 van deze ramen heeft, stoken wij overdag niet en 's avonds met een pelletkachel. Het is een beetje schipperen en behelpen met een monument ;-)
Michael
Michael
Ik denk dat wij uiteindelijk ook voor achterzetramen gaan kiezen. Ben alleen huiverig voor vochtproblemen. Mooiste zou zijn als de woonhuis regeling (38 procent subsidie) voor een periode van 2 jaar ook voor duurzaamheids maatregelen zou gaan gelden. Dan zou een investering in vacuĆ¼mglas wel lonen.
Christian Bakker
Christian Bakker
finio glas is 7 mm, `normaal`monumentenglas is van 10 mm en is ook behoorlijk aan de prijs, meestal wordt per glasplaatje minimaal een halve meter aangehouden dus dat maakt hele kleine ruitjes extra duur. Zulke kleine ruitjes zijn sowieso redelijk verwaarloosbaar voor het warmteverlies in het huis, ik zou liever het geld in een extra zonnepaneel steken, kan eventueel ook door te investeren in een energiebesparend programma op afstand. Wat monument betreft: origineel glas is altijd beter Wat milieu betreft: Ook glas produceren, transporteren en monteren kost energie, waarschijnlijk heb je dat er in 100 jaar uit Wat de portemonee betreft; ook subsidies kosten geld en geld kun je maar een keer uitgeven. Greetz, Christian
Michael
Michael
Dag Christian. We hebben een warmtescan laten maken en helaas er gaat wel veel warmte verloren door het enkel glas. We hebben al een veldopstelling van 44 zonnepanelen en zitten op 0 qua elektriciteit. Het gaat ons nu om het gasverbruik van 2500 kub verder omlaag te brengen. Volgens mij kosten subsidies geen geld. De overheid verlangt van monumenteigenaren om de monumentale waarden in stand te houden daar mag volgens mij ook wel een tegemoetkoming tegenoverstaan in deze tijden van hoge energiekosten.
Arco Donker
Arco Donker
Ik ben juist door het hele proces gegaan en het is niet makkelijk. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Stolker monuglas Goethe omdat dit glas qua bouwjaar van mijn monument het mooist overeen kwam. Niet onbelangrijk, dit glas is zuiver wit en heeft geen storende float-glas groene glans. Omdat bij mij de schuiframen ook nog gangbaar zijn was gewicht van het glas ook een overweging. Met de monumentenglas look van Fineo kom je al snel aan 25kg per m2 tegen 15kg per m2 voor Stolker. Dit was voor mij een belangrijke overweging. Met de producten van Happy Lift uit Lemmer is dat extra gewicht natuurlijk best te compenseren, maar nu hoefde ik niet in mijn kozijnen te hakken voor veerbalansen. De grote voordeel van Fineo is dat de minimale afmeting 100x100mm is en dat ook de prijs is die je betaald (itt Stolker en andere merken waar de minimale prijs per glas 0,5m2 equivalent is) Mijn ervaring is dat de offerte van Fineo voor 33 glazen veel goedkoper was dan Stolker. Dit komt voornamelijk door de minimale prijs van 0,5m2 per glas bij Stolker. Doorslaggevend voor mij: Monuglas Goethe is gewoon veel mooier en benaderd authentiek het best.

inloggen of registreren om te reageren.