beste allemaal, de kelder van mijn rijksmonument, stadsboerderij, is volgelopen. Tot voor kort was deze kelder altijd droog, maar met de hevige regenval én de wijziging van de hoofdriolering loopt de kelder helaas vol. Uiteraard ben ik in gesprek met de gemeente om de waterdruk in de omgeving te verlagen, maar daar verwacht ik op korte termijn weinig van. Ik wil kijken of ik de keldervloer zo kan behandelen dat het water minder snel binnen komt. 100% droog is misschien te veel gevraagd. Wie heeft ervaring met een goede oplossing?

Reinier Verbeek
Reinier Verbeek
Alpha Vochttechniek, heeft voor mij altijd tot resultaat geleid, maar soms tegen hoge kosten, dat is ook afhankelijk van de beste oplossing voor jouw specifieke situatie
Marijke Pieters
Marijke Pieters
Wij hebben een grote kelder in boerderij van 1846 en liep soms ook over na hevige regen. Onder de hal, naast de kelder hebben wij een vrij hoge kruip ruimte, die lager ligt dan de kelder vloer. Wij hebben drie gaten geboord naar de kruip ruimte toe en daar een dompelpomp geplaatst, aangesloten op riolering. Zo hebben wij het heel goedkoop kunnen oplossen.

inloggen of registreren om te reageren.