Beste vierkantdelers,

Onze plannen met de stolp Het Span in Egmond aan de Hoef worden steeds concreter!! Het bestemmingsplan ligt binnenkort voor aan de commissie en het college van B&W legt het waarschijnlijk over een maand of twee aan de gemeenteraad voor ter goedkeuring. We hebben plannen ontwikkeld om de stolp te splitsen en aan de achterzijde een woning en een logeervoorziening te realiseren. De plannen bestaan uit het creƫren van een woonkamer op de eerste verdieping en om daar dan op de hoek een grote overhoekse raam te maken. Verder vind ik het wel uitdagend dat we het achterste van de twee vierkanten onverwarmd willen laten en dus eigenlijk een u vormige woning willen maken rondom het vierkant, met zicht op het gebint, de sparren en het riet.

We zijn ons nu aan het oriƫnteren op een geschikte aannemer. Hebben jullie tips op het gebied van ervaren stolpverbouwers?

En misschien nog een gedachte over bouwteam of laten offreren op basis van tekeningen of uitwerkt bestek?

Bedankt voor jullie informatie!!

Hartelijke groet

Jan Boogaarts

heeri
heeri

Dag Jan, Mooi dat jullie al concrete verbouwplannen hebben. Het in takt laten van een van de vierkanten is een mooie invulling. aan m2 heb je in een stolp meestal geen gebrek. Tav aannemers heb ik zelf geen ervaring maar in het blad van de boerderijenstichting staan zeker een aantal ervaren aannemers.
Met bouwen heb ik wel ervaring; richtlijn is hoe meer risico's je verwacht hoe minder een vaste aanneemsom geschikt is. Als je nog geen uitvoeringsplan hebt kan het een eerste aanzet zijn om zoiets op te stellen en daar dan een risicoanalyse op uit te voeren. Zo'n eerste stap uitvoeren als aparte opdracht met een aannemer of architect is een goede voorbereiding voor een vervolgopdracht tot verbouw.
Begrijp ik het goed dat je aan de achterzijde een aanpassing in de kapconstructie wilt maken?
Groet,

Heeri Bloem

jan boogaarts
jan boogaarts

Beste Heeri, dank voor je reactie. Ja, we willen in de rieten kap een overhoekse raam maken zodat onze woonkamer mooi uitzicht krijgt op de duinen. Dat is daar mogelijk en het is aan de achterkant van de stolp.


inloggen of registreren om te reageren.