Sinds kort trotse eigenaar van een mooie stolpboerderij in Sijbekarpsel. Heerlijk aan het dromen over hoe we de stolp nog mooier kunnen maken.
We willen de tegels die vroeg gebruikt werden in de koegang gebruiken voor in de hal (oude koegang) Iemand eng idee hoe deze tegels genoemd worden? of waar vergelijkbare tegels te koop zijn?
Iemand noemde het bakken, hier kan ik alleen niets over vinden..
Alvast bedankt!

Ruud en Yvon Jonker
Ruud en Yvon Jonker

Hallo Rian,
Dit zijn blauwbakken, we hebben ze hier in de boerderij ook gevonden en hergebruikt. Bij bedrijven in oude bouwmaterialen kun je informeren of ze het op voorraad hebben. Zoek 'ns bij: Arnolds Bouwmaterialen, Nijverheidsweg 14 en/of Grote Sloot 359, Schagerbrug, tel: 06 53858866. www.arnoldsbouwmaterialen.nl Email: info@brocante-dorpzicht.nl (of dorpszicht).
Of bij Soekijad, Pasteurstraat 1, 1704RV Heerhugowaard,
tel: 072 5622079, wwwsoekijad.nl, Email: info@soekijad.nl
Zeker ook een bezoek waard is Jan van IJken, Walnootweg 8, 3755BP Eemnes, tel: 035 5389752, www.oudebouwmaterialen.nl Deze bedrijven zijn op een redelijke afstand en dezelfde omgeving waardoor je al sneller de juiste materialen zal aantreffen. Ook het zoeken en kijken naar allerlei oude bouwmaterialen was voor ons een feestje. Heel veel succes en neem er de tijd voor.

Jon van Diepen
Jon van Diepen

Hallo Rian,

Ik was ook op zoek naar die blauwbakken voor in de stal en heb ze via marktplaats gevonden. Samen met andere materialen van gesloopte boerderijen, is dit mijn 'museum' stal geworden. Het blijft wel een zomerstal en geen winterstal ;-)


inloggen of registreren om te reageren.