Hallo, namens een buitenlandse bedrijf mag ik het pand aan de Leidsestraat 17 in Amsterdam beheren. Ik heb via mijn contacten het bedrijf weten over te halen om het pand te renoveren en te verhuren. Het pand heeft circa 8 jaar op slot gezeten en moet grondig gerenoveerd worden. Inmiddels heb ik contact met afdeling vergunningen van de Gemeente Amsterdam. Ik moet nog steeds de financiering rond krijgen. Aangezien het pand een Rijksmonument betreft, lees ik op internet dat er diverse subsidiemogelijkheden zijn voor de renovatie. Echter ben ik geen expert en wil toch kijken of een combinatie van subsidie en lening tot de mogelijkheden behoort. Zijn er tips voor mij? Alvast bedankt voor de input.

Aroosa_Khan
Aroosa_Khan

Dank voor jouw reactie Pieter, is het goed als ik u morgen opbel? Ik zie meerdere subsidiemogelijkheden waaronder de bijzondere subsidie van Gemeente Amsterdam voor renovatie o.a. van Rijksmonumenten en hoop met een expert van gedachte te wisselen voordat ik opzoek ga naar andere mogelijkheden. Nogmaals super bedankt voor de snelle reactie. Groet Aroosa

Bernard
Bernard

Dag Aroosa, naast het punt van de kantoorfunctie lees ik dat er nog een beperking is om gebruik te kunnen maken van de Woonhuissubsidie: het monument is eigendom van een bedrijf. De Woonhuissubsidie staat alleen open voor particuliere eigenaren (box I en III).


inloggen of registreren om te reageren.