Vanaf 2005 ben ik betrokken en geinteresseerd geraakt in het Religieus Erfgoed en de toekomst. De secularisatie van onze samenleving en de mogelijke effecten die dit heeft op het toekomstig behoud zie ik als een maatschappelijk vraagstuk. Vanaf 2011 ben ik bestuurslid van Future for Religious Heritage, European network for places of worship. (www.frh-europe.org) - een niet religieuze organisatie die zich inzet voor alle soorten religieus erfgoed. Kennis delen en lobby op politiek om aandacht te vragen voor dit bijzondere erfgoed is een van de wegen die bij kunnen dragen aan behoud, her- nevenbestemming etc. Daarom wordt ik graag lid van deze community.

Amanda Boesjes
Amanda Boesjes

FRH, wat een goed initiatief! Volgens mij beweegt de politiek langzaam de goede kant op maar is daar nog een hoop te behalen. Zelf ben bezig met de transformatie van een voormalige Gereformeerde kerk, deze krijg een maatschappelijke/buurthuis functie. Ondanks het maatschappelijke belang van mijn project merk ik dat veel processen stroef verlopen. Mocht ik ergens bij kunnen helpen dan verneem ik het graag.


inloggen of registreren om te reageren.