Ik doe sinds 2013 onderzoek naar herbestemming van kerken in Duitsland en sinds 2020 samen met een onderzoeksgroep aan de universiteit van Bonn: Sakralraumtransformation. Funktion und Nutzung religiƶser Orte in Deutschland: https://gepris.dfg.de/gepris/projekt/387623040

Ina Roeterdink
Ina Roeterdink

Dag Kim, welkom op de Community. Wellicht ben je ook bekend met de website www.herbestemming.nu? Hier vind je interessante info over herbestemmen algemeen en ook mooie voorbeelden van herbestemd religieus erfgoed. En je hebt vast ook het artikel in NRC dit weekend gezien herbestemd erfgoed, waaronder de Clemenskerk te Hilversum. Groet, Ina

Ina Roeterdink
Ina Roeterdink

Oh, en Kim, zou je ons een plezier willen doen en ook een 'profielfoto' willen plaatsen? Dat mag een foto zijn van jezelf en/of van een plek/monument waar je blij van wordt. Mooie beelden/foto's, ook van de leden, maakt de Community beter van kwaliteit. Dank namens het Communityteam

Kim de Wildt
Kim de Wildt

Beste Ina,

ik heb mijn profiel bijgewerkt. Dank voor de tip over herbestemming.nu en het artikel. Kende de website al, maar het artikel nog niet: dank!

Hartelijke groeten,

Kim


inloggen of registreren om te reageren.