Hebt u een monument in Gemeente Schouwen-Duiveland en wilt u uw monument verduurzamen? Dan kunt u gebruik maken van de monumentencoach (ingevuld door ondergetekende). De monumentencoach kan u ondersteunen met advies over bouwtechnische en installatietechnische maatregelen om uw monument te verduurzamen. Ook kunt u er terecht met vagen over financieringsmogelijkheden. De monumentencoach geeft ook ondersteuning bij vergunning- en/of subsidieaanvragen.
De ondersteuning wordt tot €2.000 door de gemeente vergoed. Per woning kunt u hier éénmaal gebruik van maken. Wilt u een advies bij de monumentencoach aanvragen? Stuur dan een e-mail naar
duurzaam@schouwen-duiveland.nl. Meld in het onderwerp ‘’aanvraag monumentencoach’’.
Dag Bernard, weet je misschien ook of deze ondersteuning ook in andere gemeenten wordt aangeboden? Ik zoek iets dergelijks in gemeente Voorne aan Zee. Dank
Ik ken de lokale situatie ter plaatse helaas niet. Ik heb toevallig al eens eerder een woning in Brielle voorzien van een energiescan ter voorbereiding voor een financiering door het Restauratiefonds.