Eric Zaal
Even voorstellen: Zojuist aangemeld. Woon in Hoorn in een niet te bijzonder rijksmonument. Heb de afgelopen 12 jaar heel veel werk gestoken in verduurzamen (met 15 zonnepanelen, isolatie waar mogelijk) en zou graag nog meer doen. Hoop hier inspiratie op te doen voor evt volgende stappen. Twijfel nog sterk over een warmtepomp, met name over geluid naar de buren en temperatuurhuishouding.

Jos de Moel
  • Login of registreer om te reageren
  • Goed initiatief Eric, ga het als nieuwe in/be-woner van Hoorn ook ervaren in deze gemeente, wel stap voor stap ook. Veel succes!
    Gerard Wuisman
  • Ik ben energiecoach en richt me vooral op oudere huizen. Uit de opleiding heb ik geleerd dat kierdichting op de eerste plaats komt. Vergt veelal geen grote investeringen maar levert heel veel besparing op. Zelf ga ik volgend jaar een hybride warmtepomp laten installeren. Daalderop-ITHO komt dan voor de particulier met een pomp 'Vincent' zonder buitenunit .
    Eric Zaal
  • Ik ben ook ge├»nteresseerd in een warmtepomp zonder buitenunit, maar begrijp ik goed dat de vincent eigenlijk op een ventilatiesysteem moet worden aangesloten? Snap ik ook wel, hij moet ergens warmte vandaan halen.
    Gerard Wuisman
  • Als ik het goed begrepen heb, werkt de Vincent met een dakdoorvoer als die van een cv-ketel, maar dan groter.