Ik heb een monument uit 1612 gekocht en ik wil/moet het dak vervangen. Er is in de jaren 60 een restauratie gedaan waarbij ze het dakbeschot hebben vervangen voor spaanplaat. Dit is zodanig vergaan dat het niet meer functioneert. Daarop zijn direct de dakpannen geplaatst. Nu heb ik een aanvraag bij de gemeente gedaan voor een vergunning, waarbij ik pir platen wil gebruiken met een rd van 3.5 ( de minimale waarde voor verduurzamingssubsidie). Dit is afgekeurd omdat de gemeente vindt dat de achterkant (wat aan de gracht ligt, dus door weinig mensen wordt gezien) dan een te hoge metsellaag op het dak krijgt. We hebben voorgesteld om dit netjes af te werken met een zinkenoverkap, maar ook dit mag niet, terwijl het op veel plaatsen in de gemeente wel is gebeurd. Ik mag ook van binnenuit niet isoleren omdat de sporen in het zicht moeten blijven. Aan de voorkant is er geen probleem, want daar zit een trapgevel. Er is door verschillende partijen een folie genoemd, maar deze is door veel partijen die er verstand van hebben en mee hebben gewerkt afgeraden omdat het vaak niet goed geplaatst kan worden en je er dan niks aan hebt. Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan, zodat ik wel kan isoleren en verduurzamen en ook de gemeente mee krijg. Ik wil het graag zo goed mogelijk doen en aan alle eisen voldoen, maar het moet ook betaalbaar blijven.
NB331 plaatste in Duurzaamheid en energiebesparing
1 jaar geleden
Openbaar
inloggen of registreren om te reageren.