Goedemorgen! Ik ben redacteur van Monumenten.nl en wil graag een stuk maken over Bio based materialen. Wij merken dat de vragen daarover toenemen en willen kennis daarover delen. Wie heeft Bio-based materialen in zijn monument toegepast en wil daar wat over vertellen in een verhaal? Voorbeeld van zo'n verhaal: https://www.monumenten.nl/verhalen/rijksmonument-in-delft-de-verduurzam… Met vriendelijke groet, Marieke Bosma Monumenten.nl van Restauratiefonds.nl
theo koster
theo koster
Ik ben nog bezig met de restauratie van mijn woning, lang geleden gestart en toen bio based beschikbaar kwam ben ik daarop omgeschakeld in ca 2010. Ik heb bv cellulose vlokken toegepast en isovlas isolatieplaten. De verwerking is veel vriendelijker, en functioneert uitstekend. Naast warmte reductie levert dit ook flinke geluidsabsorbtie op. En voor het herstel van de nokvorsten op mijn dak gebruik ik hydraulische kalk, zand, paardenhaar. Valt ook in de categorie bio based denk ik.
JHW Bruins Slot
JHW Bruins Slot
zelf niet gebruikt, maar op de bovenste laag van ons huis uit ca 1860 zijn de wanden van gestucte rietmatten gemaakt. `vroeg gebruik van wat we nu biobase zouden noemen. Overigens: alle houtgebruik is natuurlijk ook biobases....

inloggen of registreren om te reageren.