Beste monumenteigenaren,
Mijn naam is Fabian Castenmiller, ik ben een Master student architectuur aan de Technische Universiteit Delft en doe in opdracht van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (programma Erfgoed en Duurzaamheid) en voor mijn master scriptie een onderzoek naar de vraag hoe monumenteigenaren door het besluitvormingsproces heen gaan om te verduurzamen (isoleren, installaties toevoegen, etc.).
Voor mijn onderzoek zoek ik 20 verschillende monumenteigenaren die tevens bewoners zijn van hun gemeentelijk, provinciaal- of rijksmonumenten. Het onderzoek is een diepte-interview van ongeveer 1 uur over hoe u wel of niet door het proces heen bent gegaan om te verduurzamen, de invloedrijke bronnen van informatie, welke barrières er zijn, motivatie achter het verduurzamen en hoe dit proces makkelijker gemaakt kan worden.
Mocht u mee willen werken aan mijn onderzoek, vult u dan dit formulier in:
https://formulier.cultureelerfgoed.nl/archis/verduurzaming_monumenten
Met alle persoonlijke informatie wordt omgegaan volgens mijn Data Management plan dat goedgekeurd is door de TU Delft. De audio van het interview wordt opgenomen, zodat ik een transcriptie kan maken, het kan terug lezen en de resultaten zo waarheidsgetrouw mogelijk kan verwerken. Hierna wordt deze audio opname weer verwijderd. In het onderzoeksrapport en in de opgeslagen transcripties worden alle eigenaren geanonimiseerd.
Met vriendelijke groet,
Fabian Castenmiller
Master student TU Delft
Onderzoek stagiair Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

Fabian Castenmiller
3 weken geleden
Openbaar
inloggen of registreren om te reageren.