Cees Hoogstad
Cees Hoogstad
Lekdetectie geeft lekkend dak als oorzaak. Bitumen dakbedekking is niet meer te herstellen. Oplossing is nieuwe laag over bestaand. Is witte dakbedekking toegestaan, bij rijksmonument? Voordeel: meer isolatie. Gr Cees
theo koster
theo koster
Ik vraag mij af of witte dakbedekking meer isoleert Het weerkaatst juist de warmte. Bij een koud dak aan de buitenzijde en warmte aan de binnenkant is er dan extra risico op condendvorming, heb je de lekkage vervangen door condens. Ik zou de dakbedekking verwijderen, isolatie aan de buitenzijde aanbrengen op het bestaande dakbeschot, voorkom zoveel mogelijk koudebruggen, en dan met nieuw bitumen of beter EPDM weer afwerken. Een nieuwe laag over een verrotte oude laag werkt zowiso niet zo goed. Ik weet niet in hoeverre bitumen een monumentaal aspect is, maar als het echt mooi moet kan je er een zinken dak van maken, wel een andere prijsklasse. Als noodoplossing tot aan de zomer kan je op Marktplaats een goedkoop stuk EPDM kopen, dat over het dak leggen, met stoeptegels tegen opwaaien vastmaken. Lekkage voor nu verholopen, is mijn ervaring.

inloggen of registreren om te reageren.