Om de toegankelijkheid van een dakvlak mogelijk te maken, voor jaarlijks en groot onderhoud, heb ik een vergunning aangevraagd voor het plaatsen van een uitstapdakraam. De gemeente gaat akkoord onder de voorwaarde dat deze visueel opgaat in het dakvlak. De dakpannen zijn jaren '90, blauw gesmoord. Twee bekende dakramenleveranciers (Velux en Fakro), hebben dit niet in hun productlijst. En glas vervangen door een ander materiaal doet de garantie op het dakraam vervallen. Is iemand bekend met een leverancier die dit kan leveren, of een andere creatieve suggestie heeft? gr. Harry
Reinier Verbeek
Reinier Verbeek
Dat wordt in alle gevallen maatwerk. Velux had dakramen die teruglagen voor montage tussen een leibedekking. Ik weet niet of ze er nog zijn en of het raam dan onder jouw pannenlijn komt te liggen. Als je zo een dakraam laat aanpassen door een aannemer met panlatten over het raam heengeschroefd en daar weer pannen op geschroefd en gekit, dan krijg je zoiets, maar het raam gaat dan niet meer normaal open, je moet er een stok onder zetten om het open te houden en misschien wel met 2 man openen. De ferolux ramen zijn enorme koudebruggen, die konden wel eens meer schade opleveren dan voorkomen. Garantie is geen issue in deze, zou ik denken. Waar zou je garantie op willen hebben, bij een maatwerkoplossing? Garantie is meer iets voor op een nieuwe auto of een keukenmachine. En die gaan ondanks de garantie ook gewoon stuk, soms zelfs als ze net nieuw zijn.
postmes
postmes
Ik zou eens bij de gemeente navragen wat ze precies hiermee precies bedoelen (wellicht een voorbeeld of merk). Dit "opgaan in dakvlak" kun je op meerdere manieren uitleggen. ... Kan ook zijn dat ze willen dat het "luik" niet boven dakpannen mag uitsteken. Informeer in eerste instantie telefonisch en niet per mail. Ik weet van de gemeente Maastricht dat ze officieel geen adviezen geven hoe ze iets willen!

inloggen of registreren om te reageren.