Bernard Vercouteren van den Berge
Geachte monumentencommunityleden, ik ben voor een opdrachtgever op zoek naar alternatieven ter vervanging van een ingeïsoleerd, weggeroest stalen kozijn van o.a. een ooit afgesloten veranda. De afsluiting van de veranda is een van de vele wijzigingen die het monument in de afgelopen eeuw heeft ondergaan. De ruimte is ondertussen in gebruik als woonruimte, en nu is er de behoeft aan het isoleren van de transparante geveloppervlakken. Nu ben ik op zoek naar alle alternatieven om die naast elkaar te kunnen leggen en vergelijken. Natuurlijk kunnen we de kozijnen repareren, hernieuwen in staal, maar wat zijn de alternatieven bij vernieuwing. De geïsoleerde profielen van Janisol Arte ken ik al, maar wat is er nog meer op de markt op dit gebied? Ik ben benieuwd wat er nog meer te koop is op de markt om een goede vergelijking te kunnen maken.

Michel Theeuwen
Michel Theeuwen
In het Witte Dorp in Eindhoven, rijksmonumentale wijk van Dudok, worden nieuwe stalen kozijnen toegepast, zonder koudebrug maar met tripple glas! Zie https://perfectviewwindows.nl/ Ook gebruikt: Reynaers SL38 Classic, een aluminium profiel dat lijkt op de stalen kozijnen. Maar ook niet meer dan dat. Zie oa aluboeijen.nl. In Eindhoven worden beide als alternatief geaccepteerd door de monumentencommissie.
Dank voor je reactie Michel, daar kan ik wat mee! Zijn de ramen en deuren van het Witte Dorp in Eindhoven (lijken precies op die van mijn klant), geleverd door Perfectview Windows? groet, Bernard

inloggen of registreren om te reageren.