Kim
Kim
Goedemiddag, we zijn eigenaars van een Rijksmonument uit 1855 en willen/moeten dit jaar voor het eerst woonhuissubsidie aanvragen voor de in 2024 gemaakte onderhoudskosten (buitenschilderwerk, dakonderhoud/reparatie). Ik begrijp dat wij gespecificeerde facturen etc moeten aanleveren, maar is dit echt nodig op regelniveau met prijs per regel? Ik heb wel getailleerde beschrijvingen van de werkzaamheden incl. specificaties kleur, materiaal, BTW, adres, etc, maar met een totaalprijs onderdaan. Wordt dat in behandeling genomen? Heeft iemand hiermee ervaring? Alvast dank!
Majo  Hendriks
Majo Hendriks
Ik heb geen ervaring met de woonhuissubsidie, wel met een flink aantal andere subsidies: zorg dat helder is in de facturen wat er gedaan is, welke materialen zijn gebruikt en lever ook foto's aan. Ik denk dat je wel een splitsing kunt maken tussen het schilderwerk en het dakonderhoud?
Ronald
Ronald
Ik heb wel ervaring met deze subsidieaanvraag en het loopt over het algemeen vlot. Als je investering boven de € 70.000 ligt moet je wel meer materiaal aanleveren zoals foto’s voor en na de werkzaamheden, offertes, inspectierapporten etc. Zie de website van RCE, daar kun je de vereisten allemaal terugvinden.
Cas Kortmann
Cas Kortmann
Ja dat wordt hard werken en gedetailleerd! Wij wonen in Leiden en de staat heeft dit werk gedecentraliseerd. Denk aan offertes, foto's van defecten. Laat eerst de monumentenwacht voorbijkomen, die maken een uitgebreid rapport en ook hun kosten zijn subsidieerbaar. een architect doet ook wonderen Denk ook aan isolatieglas (BENG)

inloggen of registreren om te reageren.