mlange01
mlange01
Net zoals veel andere woningen verzakt ook onze rijksmonumentale dijkwoning. Enige oplossing: fundering versterken door aanbrengen betonpalen. Echter, waterschappen hanteren de regel dat er geen (extra) beton aangebracht mag worden in een dijklichaam. Heeft uzelf ondanks deze regel een dergelijke oplossing in een dijklichaam weten te realiseren, dan kom ik graag met u in contact. Kent u iemand die dit gelukt is, dan kom ik graag met die persoon in contact.
Dirk van der Plaat
Dirk van der Plaat
Goedemorgen, onze ervaring is dat water- of Hoogheemraadschappen wel openstaan voor oplossingen. Wanneer prefab betonpalen niet mogelijk zijn dan, zijn stalen buispalen of schroefpalen misschien een optie? Een adviseur of constructeur kan daar met een goed onderbouwd plan meestal wel uitkomen.
mlange01
mlange01
Dank voor uw reactie. Ik maak gebruik van een gerenommeerd bureau, maar merk desondanks veel weerstand bij met name de technisch verantwoordelijke van het waterschap. Graag zou ik verwijzen naar concrete voorbeelden. Beschikt u over een of meer van die voorbeelden en de constructie die daar is toegepast?

inloggen of registreren om te reageren.