beste NH stolpen community-leden,

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen met het volgende:

Wij wonen in een kleine stolp van circa 10*10 meter in Hippolytushoef. In de binnenmuur in één hoek zit een horizontale scheur, waarvan je aan de buitenkant van ons huis niets kan zien. De scheur loopt enkele meters overdwars, ook onder het raam door. Ik heb het idee dat de vloer aan op die punt van het huis wat is verzakt, waarschijnlijk nadat er bij de buren een aantal jaren geleden is geheid, maar laat de aansprakelijkheid even voor wat die is.

De scheur moet gerepareerd worden, want volgens mij wordt hij steeds groter. Maar wel moet de verzakking in de vloer eerst stelselmatig worden opgelost, zover dat kan.

Wie heeft dit ook eerder meegemaakt en kan me helpen met:
- Een oplossing voor de verzakking (bij voorkeur van buitenaf…)
- Referentie naar een bouwkundige en/of aannemer die eerder dit soort zaken heeft aangepakt en verholpen.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Groet, Martin van der Hout

Boerderijenstichting Noord-Holland
Boerderijenstichting Noord-Holland

Beste Martin, Maarten Koning (Maarten Koning Bouwkundig Ontwerp&Tekenburo maar vooral ook oplossingsdenker, verduurzaamer, innovator en uitvinder) wil graag even bij u langskomen om naar de scheur en de veroorzaker van de scheur te kijken. U kunt hem bereiken via
0229-540 996/ 06-53237439
maarten@maarten-koning.nl
https://www.maarten-koning.nl/
Schrepel 12, 1648 GC De Goorn

Antwoord van Maarten na bezoek:

Wat ik vermoede bleek als verzakking van later in stolp gestorte betonvloer op ingeklonken zand. Binnenmuur zakt bloid mee. Behalve dat gedeelte dat met kozijn ankers aan de oude buitenmuur vast zit en blijft hangen. Gelukkig hebben ze geen ambtelijke verkeers (lees economie) drempel dat door de verkeers trillingen de rest op n dag ook kan doen schrikken met n plofje. Veel aannemers doen maar wat en zo was t hier ook.

Advies fa. Uretec de vloer trachten op te pompen zodat die muur weer terug rijst. Off verder de muur met stalen wig verder opspannen, voeg vol en zat voegen en t laten zitten. Of nieuwe muur metselen en stucken.
Weer n bloie bewoner op de zaterdag middag op t eiland Wieringen.
Wat is bouwen toch n mooi VAK-mannen.


inloggen of registreren om te reageren.