heeft iemand ervaring van beng of fineo glas. Wij hebben diverse ramen die we willen isoleren met vacuumglas waarbij het onderste deel een groot vlak raam wat HR+ is Boven zitten roedes met enkel glas. Inmiddels is toestemming gekregen om het te vervangen door vacuum glas waarbij de roedes er weer opgeplakt worden. Fineo is snel leverbaar maar heeft U waarde van 0,7W/m2 K vs BENG 0,4. Verder heb ik begrepen dat BENG wel gehard is en Fineo niet.
AlexC
AlexC
Ook wij hebben diverse grote ramen vervangen met Fineo en zijn daar zeer tevreden over. Daarnaast zijn de afstand houders (puntjes tussen ruiten) zo goed als onzichtbaar
Bernard Vercouteren van den Berge
Bernard Vercouteren van den Berge
Ik zou om meerdere redenen voor Fineo kiezen: - gehard glas is geen voordeel (behalve dat het een beetje bobbelt in het beeld, waardoor het oud glas imiteert): dat valt uiteen in korreltjes als er met een hamer tegen geslagen wordt. Hierdoor heeft het een lagere inbraakwerendheid dan Fineo-glas. - ik heb een klant waar Beng-glas geplaatst is en die klaagt over een storend "rinkelend" geluid in het glas bij een bepaalde frequentie van buitengeluid. - de isolatiewaarden zijn inderdaad verschillend, maar op het geheel van de woning (met andere onderdelen waarschijnlijk met een veel lagere isolatiewaarde) maakt dat niet veel uit.

inloggen of registreren om te reageren.