palaciomg
palaciomg
Ik ben nieuw hier en oriënteer mij op de aankoop van een gemeentelijk monument (een voormalige molen uit de 17e eeuw) in de regio Zoetermeer. Wij zijn van plan om een zorgvuldige restauratie uit te voeren, met traditionele materialen (zoals kalk) en met aandacht voor het bestaande gebouw. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaring met dit soort restauraties (oude structuren, vocht, isolatie, installaties, etc.). Alle tips of ervaringen zijn zeer welkom!
Renée_mwnh
Renée_mwnh
Zou ook willen aanraden om te kijken of er mogelijkheid is voor een voorbespreking met de gemeente in verband met de vergunningaanvraag voor de werkzaamheden. Dus voordat er een vergunningsaanvraag wordt ingediend.
Daniël Oudman
Daniël Oudman
In Groningen hebben we een aantal molens bepleisterd met zelf gemaakte kalkmortels met ongebluste kalk en zand, nadien heet witten. Ook zijn we met middeleeuwse kerken aan bepleisteren met kalk, een goede en eerlijke keus. Maar er zijn meerdere inzichten nodig voor dat je gaat pleisteren. Huishouding/voegwerk/ventilatie etc etc. Zoals hier boven staat is Vink meer in jullie regio. Succes.

inloggen of registreren om te reageren.