jasper
jasper
de kosten van de woonhuis verzekering die ik al meer dan 30 jaar bij FBTO zijn dit jaar zonder toelichting met meer dan 30% verhoogd zonder dat ze kunnen aangeven waarom alleen suggereren ze dat het door de monumenten status komt. Mijn vraag is zijn er meer mensen die dit overkomen is en hoe zijn de ervaringen bij bv Donatus
Jesse van der Woude
Jesse van der Woude
Ik heb ook zoiets gehad, ik heb verschillende verzekeraars gebeld en de prijzen liepen nogal uiteen. Het is maatwerk waarbij vaak een actuele herbouwwaarde berekend moet worden. Dus ik zou gewoon even goed gaan vergelijken en de beste kiezen. Goedkoop is natuurlijk niet altijd het beste.
Patrick Hakkert
Patrick Hakkert
Ik had eerst ook een verzekering die elk jaar flink de premie verhoogde. Daarna gezocht naar een andere verzekering maar zodra je het boxje monument aanvinkt dan slinkt de keuzes en gezien mijn dubbele handicap rieten dak dan heb je weinig te kiezen. Jammer dat de overheid niet iets kan betekenen in verzekeren van Rijkmonumenten of dat je de verzekering kan bijtellen in onderhoudskosten. Ik ben tevreden met Donatus maar goed om te weten dat Centraal beheer ook open staat voor monumenten.

inloggen of registreren om te reageren.