(niet gecontroleerd)

goedemiddag

wij hebben een monumental pand uit begin Jaren 50 gekocht.Hiervan moeten de gevels gereinigd en gedeeltelijk gerepareerd worden.

Hoe pak je zoiets aan en met welk bedrijf hebben jullie geode ervaringen.Het pand hoeft er echt niet nieuw uit te zien .

Omgeving Eindhoven

(niet gecontroleerd)

Sommige gevels cq gedeeltes zijn zwaar vervuild cq verweerd mn die delen waar bomen staan
Eveneens zijn sommige voegen gescheurd en zijn er scheuren in een vd schoorstenen

Ik wil de gevel van het grofste vuil laten bevrijden en alles weer netjes laten voegen in de juiste kleur

Gr

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Beste optie om schoon te maken is met stoom. Druk zo laag mogelijk om de bezanding van de steen zo veel mogelijk te sparen. Chemicaliƫn tasten over het algemeen het oppervlak van de steen aan, zijn alkalisch of zuur. Met stralen beschadig je mechanisch de steen en de voegen. Een tussenvorm is nat stralen. Hier wordt veel minder straalmiddel gebruikt, maar hier is schade aan de steen ook vrijwel niet te vermijden.
Als er voegen gescheurd zijn zullen er wellicht ook stenen gescheurd zijn. Hiervoor zou je een bijkleurende steen kunnen laten "inboeten". Bouwbedrijf van de Ven uit Veghel restaureert veel kerken en beschikt over de juiste vakmensen voor dit werk. Ik hoor ook goede dingen van Rudy van Esch uit Liempde.
Schoonmaken van de gevel kan ik desgewenst voor je doen, ik kan tevoren een proefvlak maken.

Groet, Jeroen


inloggen of registreren om te reageren.