liesbeth_ramondt
liesbeth_ramondt

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site, op aanraden van Monumenten.nl. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Wij hebben in onze keuken 19e eeuwse geometrische tegels (20x20) met 6 kleuren liggen waarvan een flink aantal beschadigd zijn. Sinds we in ons huis wonen (6 weken), chipt er regelmatig een stukje van de tegels af. Kan iemand tips geven hoe de tegels te beschermen zonder er een vloer overheen te moeten leggen? Ik heb ook nog geen partij dezelfde tegels gevonden online.

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Hallo Liesbeth,

Als er aan de randen stukjes afspringen zoals op de foto te zien, is mijn vermoeden dat de tegels los zullen liggen. Je zou ze opnieuw in kunnen wassen maar waarschijnlijk gaat dit ook weer los. Ik verwacht dat ze er dan ook erg gemakkelijk heel uit te halen zijn en opnieuw te leggen. Als je dit dan met een zo klein mogelijke voeg doet sluit dit mooi op en heb je een prachtige vloer die weer jaren mee kan. Ik heb dit met ongeveer 20 m2 oude tegels gedaan en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de vloer te isoleren en vloerverwarming aan te leggen.
Een super oplossing waar ik geen moment spijt van heb gehad! (En een stukje uit de tegels is geen drama; het zijn per slot van rekening oude tegels)

Groet, Jeroen


inloggen of registreren om te reageren.