AlexC
AlexC

Hallo, ik ben op zoek naar tochtstrips en goede kwaliteit plakvilt om de deren van mijn serre tochtvrijer te maken. Wie heeft er tips/ een website waar ik dit kan vinden? Beiden moeten ca 3 meter lang/ hoog zijn.

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Hallo Alex,

De deuren zijn destijds pas gemaakt zonder tochtstrips. Je kan dus geen aluminium strip tussen de deur en het kozijn plaatsen. Aan de onderzijde zou je een valdorpel profiel in kunnen (laten)frezen, dit is een aluminium tochtstrip die naar beneden komt met een palletje in de sponning als je de deur dicht doet. Voor de overige kanten zijn er 2 oplossingen;
- Aluminium tochtstrip in het zicht op het kozijn tegen de deur;
- Gesloten celband plakken in de smalle rand van het kozijn. (sponning)

De meest subtiele oplossing is natuurlijk in de sponning plakken. Is ook het meest strak met schilderwerk. Desnoods haal je er met schilderen de tochtband uit en plak je nieuwe als het klaar is.

Groet, Jeroen

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Houdt er rekening mee dat vilt vocht en stof vast zal houden Alex. Juist in een tochtige sponning zal van alles in je vilt blijven zitten. Als schilder zie ik in onderhoud altijd dat juist de sponningen nooit met ramen wassen worden mee gedaan en dat deze echt vervuilen na verloop van tijd. Een rubber en gesloten celband is beter schoon te maken.


inloggen of registreren om te reageren.