goedemiddag allen, ik heb een twee-ledige vraag over onze financiƫle situatie mbt rijksmonument.
1. we hebben een lopende verzekering via ASR sinds 1 jaar (3 jaar looptijd). Echter toen we het pand aankochten wisten wij niks van donatus en veel gunstigere regeling. Kan ik hier toch iets mee qua eerder overstappen?
2. ten tijde van aankoop van het pand wisten wij niks van het NRF (nationaal restauratie fonds) en de hypotheek financieringen tbv aankoop. Kan ik de huidige financiering toch nog omzetten naar het NRF met veel gunstigere voorwaarden?
Mvg Davy Franssen

Nadja Keuter
Nadja Keuter

Beste Davy,
De verzekering kan inderdaad bij Donatus nagevraagd worden, zij kunnen de mogelijkheden samen bekijken met de lopende voorwaarden, voor nu of wellicht in de toekomst.

Voor de vragen over de financiering wil ik u vragen om contact met ons op te nemen. Wij zijn in eerste instantie financier van het onderhoud en verduurzaming van monumenten en hebben afhankelijk van deze kosten verder nog mogelijkheden voor eventuele verbeteringskosten en/of een aankoop onder voorwaarden. Er zijn helaas geen mogelijkheden om een bestaande financiering over te nemen. U kan ons bereiken op telefoonnummer (088) 253 90 20

Hartelijke groet,
Nadja Keuter


inloggen of registreren om te reageren.