Gerard Braas
Gerard Braas

Als eigenaar van rijksmonument, bouwjaar 1610, in Hoorn, heb ik inmiddels een A-label op mijn huis. Huis wordt verwarmd met een L/W warmtepomp en de buitenunit staat (zeer verantwoord!) op zolder. Ik ben zeer tevreden over de doelmatige werking van het systeem, een besparing van ca 600 euro per jaar. Tevens is het huis voorzien van WTW-installatie. Afgelopen jaren ben ik bezig om zonnepanelen op mijn rijksmoument te kunnen plaatsen. Door mijn inzet wordt die ruimte mogelijk geboden in de nieuwe Welstandsnota, maar ze mogen niet zichtbaar zijn vanuit de openbare ruimte. Dat zijn ze nauwelijks, de dakramen/raamelementen zijn meer zichtbaar en deze zijn een permante wijziging van mijn monument. Tot op dit moment wordt een louter sectorale eenzijdig beoordeling gemaakt, die niet integraal conform de Omgevingswet en nu met de energietransitie wordt gemaakt! Graag ontvang meningen/adviezen over soortgelijke trajecten.

Gerard Braas
Gerard Braas

Beste Pieter, dank voor het uitgebreide overzicht! De meest regelgeving is van voor ´Parijs´ en m.i. nog zonder het bewustzijn van de noodzakelijke energietransitie! Ik vind Middelburg een goed en positief voorbeeld. Met vriendelijke groeten, Gerard Braas

Tammo Suk
Tammo Suk

zie 31 januari 2019
Discussie in groep Vergunning en regelgeving
Het betreft de gemeente De Ronde Venen. De desbetreffende ambtenaar was direct positief wat het procesbehoorlijk versnelde


inloggen of registreren om te reageren.