Antonius A Roovers
Antonius A Roovers

Ik ben geinteresseerd in het plaatsen van vacuumglas (Fineo).
Iemand aanwezig met ervaring, tips en suggesties?
Bijgevoegd een van de 18 ramen.. allemaal hetzelfde.

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Zijn alle ramen functioneel? Anders wellicht de afweging om binnen een mooie oplossing te verzinnen. Wordt een erg kostbare operatie met al die kleine ruitjes. Je hebt een minimum calculatiemaat van de fabrikant...

Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen

Ja Antonius, je zou op de platte kant van het kozijn een houten frame kunnen maken wat aansluit in de hoeken en in feite het hele kozijn afdekt. Dit valt van binnen het minst op en je kunt de diepte van de sponning optimaal afstemmen op het glas wat je wil gebruiken. De samenstelling kun je zelf bepalen, van de glasdiktes en -soort tot de gasvulling en kwaliteit glas.

Rien Breteler
Rien Breteler

Hallo Antonius,
ik heb ook zitten kijken naar Fineo. Het lijkt me vooral een alternatief voor enkel glas. En dat schiet bij jou (financieel en tijdsgewijs) niet op met je kleine ruitjes lijkt me. Bij ramen van 1x2m in enkel glas kan Fineo de U-waarde volgens opgave doen zakken van 5,3 naar 0,7 en dat is de moeite waard. Ik heb nog geen idee van de kosten, maar ook dan zal het een forse investering zijn. Een vraag die ik nu nog heb is hoe het met koudebruggen gaat als het glas in één keer zoveel beter isoleert.


inloggen of registreren om te reageren.