Laatst weer eens een gedeelte van ons rijksmonument aangepakt: parketvloeren In voor- en achterkamer geschuurd en nu in de olie gezet (geen Glitsa of iets dergelijks, dat vergeelt mettertijd). Dwz eerst alles ontruimen voordat je aan de gang kan..... Vloeren -kastanje, 25mm - ooit 30 jaar geleden zelf gelegd, zien er weer ‘ als nieuw’ uit. Dan naar boven om een kamertje van 3,75m in het vierkant te schilderen, 4 dagen incl de luiken. In het kort: je bent nooit klaar maar verhuizen doen wij niet (wonen er nog steeds met veel genoegen al 44 jaar in ons sfeervol monument)......

Marijke Pieters
Marijke Pieters

Wij wonen "slechts" vanaf mei vorig jaar in ons rijksmonument. Ik renoveer het, nagenoeg in mijn eentje, vier dagen per week. Er zal altijd werk aan de winkel zijn, ook als ik het grotendeels klaar heb, maar ga hier nooit weer weg :)

WillemAddy
WillemAddy

Beste Marijke, ook wij hebben bij aanvang zo’n 7 jaar gewerkt in en aan ons huis, overigens eerder restauratie dan renovatie, ja vele, vele uren maar je krijgt er veel voor terug.
Maak wel een goed plan, eventueel met een architect of bouwkundige met expertise van monumenten. Zorg eerst voor een goede paraplu, daken en goten, details komen later net als het (vele) schilderwerk-
Je blijft altijd bezig met een monument maar je moet bedenken dat je de enige bent die in een uniek (er zijn er geen twee op de wereld) pand woont en leeft!
Succes, vele mooie jaren in je huis!


inloggen of registreren om te reageren.