Beste leden,
Deze week van de gemeente weer de WOZ gehoord: weer 100.000 hoger dan vorig jaar. het betreft een woonboerderij, rijksmonument uit 1910. Waar ik benieuwd naar ben of de WOZ taxatie rekening houdt met de status van rijksmonument.
Wie heeft ervaring hiermee en of er bij bezwaar maken tegen de hoogte van de taxatie deze hoger of lager uitpakt omdat het een rijksmonument is.
Gezien de versobering van de huidige woonhuissubsidie kan ik me ook voorstellen dat de verkoopwaarde van rijksmonumenten naar beneden gegaan is maar dat is ook maar een aanname.
In het taxatieverslag van de gemeente wordt ons pand vergeleken met verkochte vrijstaande huizen en ook niet met monumentpanden.
Wie kan me een bredere kijk op het geheel geven?

Jaap en Ria Vaarkamp
Jaap en Ria Vaarkamp

Goedemorgen Tammo,
We hebben hier in de gemeente Ede ook mee te maken. Maar om onnodige kosten te krijgen kun je de gemeente jou laten bellen. Zeker jou argumenten kun je dan aandragen. Meestal heb je dan de WOZ waarde weer een heel eind naar beneden. Het is net koehandel.
En anders heb je nog altijd de commerciele firma's met nocure nopay beleid.

Simon Christiaanse
Simon Christiaanse

Veel gemeentes besteden de taxatie uit aan een extern bedrijf. Bij dat bedrijf kan je de taxatie verslag opvragen en ook bezwaar maken. Je bent vrij om al je argumenten aan te wenden in je bezwaar.

Huizenprijzen zijn wel fors gestegen. Maar als de WOZ harder is gestegen dan gemiddeld, dan zou daar een goede reden voor moeten staan in het taxatie verslag. Als dat er niet in staat, zou ik zeker bezwaar maken.


inloggen of registreren om te reageren.