Onno ten Brinke
Onno ten Brinke

Hallo, ook even voorstellen. In 2016 kocht ik, Onno ten Brinke, een gedeelte van Kasteel Haeren in Voerendaal, Zuid Limburg (een L-vorm inclusief de rechtertoren). Het is een pand met 5 eigenaren maar zonder VVE. Kadestraal opgedeeld, een 5-onder-1-kap zou je kunnen zeggen. Het pand is een Rijksmonument en uit 1743, maar de geschiedenis gaat terug tot tenminste 1371, toen Herman Hoen (later stichter van Kasteel Hoensbroek) eigenaar van de heerlijkheid werd vlak voor de Slag van Baesweiler. Er zijn ook vermoedens dat de fundatie Romeins is, het ligt vlak bij de grootste Romeinse villa ooit gevonden in NL en aan de Via Belgica... Fantastische plek. Helaas bleek het ZZP klimaat niet gunstig genoeg voor mij dus nu werk ik in het buitenland, maar dat betekent wel dat er weer geld is voor onderhoud en verbetering. Ik ga me over de komende jaren buigen over duurzaamheid. De gasrekening is gehalveerd door slimmer stoken maar het is nog steeds zo'n 5 kilokuub. Het is vervelend dat de afgelopen 20 jaar er rechtszaken zijn geweest aangaande dit pand, wat de gemeente niet echt meegaand maakt. Maar hopenlijk zijn ze ontvankelijk voor een manier om dit pand de 21e eeuw in te trekken. Het is een bijzondere plek om te wonen en hopenlijk ben ik na een paar jaar buitenland weer gauw terug.

Ad Fahner
Ad Fahner

Dag Onno. Mijn artikelen zijn vaak verschenen in de Friese Orgelkrant ( https://www.organumfrisicum.frl) en dan naar Orgelkranten. Een beetje moeilijk zoeken want je dient een jaar aan te klikken en dan de krant te lezen op je scherm. Bijna elk jaar vanaf 2012 staat er wel iets van mij in. Ook veel foto's want dat is een andere hobby van mij. Groet uit Lwd van Ad Fahner


inloggen of registreren om te reageren.