Henri Boersen
Henri Boersen

Beste community leden,

Mijn dochter Kim en ik bewonen een voormalige Wieringer boerderij in het centrum van Hippolytushoef gelegen op het voormalige eiland Wieringen. De boerderij is in 1832 in bezit van onze familie (van moeders kant) gekomen, tot 1960 zijn er op de boerderij koeien gemolken. De boer en boerin zijn blijven wonen, op de weilanden zijn door de lokale Woningbouwvereniging sociale woningen gebouwd.
In 1985 heeft Henri Boersen, ook wel Hein Boersen genoemd, dit Rijksmonument gekocht en gered van het verval en de dreigende sloop.
De boerderij is door Hein volledig zelfstandig omgebouwd naar woonhuis met kantoor en heeft een ruime tuin waarin fruitbomen, moes- en bloementuin te vinden zijn.
Momenteel wordt door Hein een plan uitgewerkt voor de volledige zelfstandige energievoorziening van de gebouwen om de gebouwen naar Energielabel A op te waarderen.

Bent u nieuwsgierig naar ons leven op Wieringen, kom gerust aan voor kop koffie of thee en een praatje.

Met hartelijke groet,

Hein en Kim

Peter van Zutphen
Peter van Zutphen

Hein en Kim, binnen de community vierkantdelers hebben we verschillende mensen, die als ervaringsdeskundigen elkaar helpen met het verduurzamen. Verschillenden van hen ken ik persoonlijk en het valt me op dat er heel veel kennis in deze onder stolpbewoners zit. Ik woon vlak bij in een stolp en kom graag een keer op de koffie om even mee te denken. Peter van Zutphen , voorzitter BSNH.

Henri Boersen
Henri Boersen

Peter, leuk je via deze weg opnieuw te ontmoeten. Ik stel het zeer op prijs als je mee wilt denken in de transitie van de bestaande energetische situatie naar liefst Off Grid dit kan ook gefaseerd. De koffie wordt vers voor jouw gezet, geef even een belletje als je de dijk wilt oversteken. M: 0651110067

Groet, Henri Boersen


inloggen of registreren om te reageren.