Fons Bardoel
Fons Bardoel
Beste allemaal, Het is inmiddels al weer bijna 15 maanden geleden dat er een bijeenkomst was in ons Poortgebouw De Hoogstraat in Leersum. Sindsdien is er veel gebeurd. Ik had al veel eerder moeten melden dat we van het Kuijper van Harpen fonds, via Heemschut, een monumentenpremie 2019-2020 à € 5.000,- hebben gekregen. Dit was voor het leidekken van het linker bouwdeel. Dit is gedaan en tevens hebben we een aantal kozijnen en ramen vernieuwd. Het ontzettend lelijke jaren 70 raam is nu dus gelukkig weer vervangen door een origineel formaat. De vernieuwde ramen zijn nu uitgevoerd met Wiener Sprossen en dat ziet er erg goed uit, vinden wij. Zoals je op de foto kunt zien moet ik bij 6 ramen de roedes er nog opplakken. Rest ons nog om iedereen een heel goed 2021 te wensen! Groeten, Fons en Sandra

Jaap en Ria Vaarkamp
Jaap en Ria Vaarkamp
Hallo Fons en Sandra, Mooi om de voortgang te zien. Zijn jullie tijdens de verbouwing verhuist van links naar rechts? En kunnen mensen al een B&B boeken bij jullie?
Fons Bardoel
Fons Bardoel
Hoi Jaap en Ria, Dank. Uiteindelijk zijn we toch niet verhuisd van l naar r; het was een lange tijd mooi weer waardoor het redelijk te doen was. Nooit optimaal, maar ja... Er moet nog steeds veel gebeuren dus de B&B staat voor juli 2022 op de planning.
Ina Roeterdink
Ina Roeterdink
Ha Fons, wat een leuk bericht van jullie. Vooral ook de donatie. Dit was n.a.v. de actie vanuit Heemschut, of niet? Heel leuk om ergens in 2022 nog s bij jullie op bezoek te komen met de Community. Dan doen we dit in de zomer, inclusief wandeling langs de grafheuvels. Groet, Ina
Fons Bardoel
Fons Bardoel
Hoi Ina, ja inderdaad via Heemschut. Altijd welkom en het is wel een gemis, geen bijeenkomsten! Maar ja, het zal wel weer een keer komen. Groet, Fons
Fons Bardoel
Fons Bardoel
Hoi Eelco, het is 'slechts' een gemeentelijk monument en de staat van het pand toen we het kochten was schrikbarend slecht. Het dak aan de rechterkant bijvoorbeeld is door pure verwaarlozing in 2013 ingestort. Als de kozijnen zo verrot zijn dat ze toch vervangen moeten worden dan is dat tevens een goed moment om te kijken wat je aan energiebesparing kunt doen. En dan moet ik zeggen dat dubbel glas met Wiener sprossen en plakroeden er toch erg goed uitziet. Daar zullen de meningen altijd verdeeld over zijn, maar ik vind het een zeer goed alternatief. Kom gerust kijken! Overigens moeten we alles doen zonder subsidie en we moeten dus keuzes maken. En die €5.000,- van het Kuijper van Harpen fonds, het enige fonds dat subsidie geeft aan gemeentelijke monumenten, is wel een druppel op een gloeiende plaat, maar toch erg leuk en zeer gewaardeerd. Groet, Fons

inloggen of registreren om te reageren.