patrick machielse
patrick machielse
Beste, heb een vraag je mbt houten vloer isolatie, ik heb geen kruip ruimte maar wil de planken graag laten liggen , iemand een idee of oplossing , deze is altijd welkom . Gr patrick
Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen
Ik heb zelf tempex korrels onder de vloer laten spuiten; nadeel is dat er een plank uit moet om tussen de balklaag te komen met de slangen. Dit is de zelfde methode als het na isoleren van spouwmuur.
maarten koning
maarten koning
Patrick stuur mij paar foto's en hopelijk ook foto van hoe de onderzijde is en wat de ondergrond is zand of veen? en de hoogte tov maaiveld. met dat alles kan je pas meer zoeken naar oplossingen en advies geven gelet op de ventilatie eronder en verstikking of schimmelvorming. 0229-540996
Pieter Goldhoorn
Pieter Goldhoorn
Wij hebben meer dan 100 jaar oude houten vloeren met daaronder een ruimte van 30 tot 40 cm. In de buitenmuren zitten roosters voor ventilatie. Bij de recente renovatie hebben we de vloer gewoon laten zitten, zonder isolatie. Er was niets van schimmelvorming te zien en er trekt ook geen kou naar de kamers. Dus isolatie is niet altijd nodig.
Elze Woudstra
Elze Woudstra
Hi, herkenbaar. Wij hebben bij de verbouwing advies gevraagd. Ondergrond is zand + cement (vanuit jaren '70 renovatie), daarop lag vloerbedekking, een dunne houten vloer (1 dunne laag) en laminaat. Adviezen gingen alle kanten op, bij geen kruipruimte wisten de meesten het niet meer. Weghalen van de jaren 70 vastgelijmde vloerlaag (mogelijk op het cement) bracht behoorlijke risico's mee. Matjes met elektrische vloerverwarming durfde aannemers / leggers niet aan, de optie met volledige vloerverwarming was teveel breken, onnodig en heel erg duur. De dunne houten ondergrond vloer over de vloerbedekking was netjes, die is uiteindelijk gebruikt als ondergrond voor onze duurzame bamboevloer (met ondervloer). Die bamboe vloer bevalt heel goed, de vloer is niet koud (tocht van de grote voordeur en de achterdeur voorkomen helpt het meeste in comfort). Hopelijk zijn er in de toekomst wél aannemers die dunne elektrische matjes als vloerverwarming aandurven, dat zou in comfort extra schelen. Succes!
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Dag Patrick, kun je je vraag iets meer toelichten? Moeten de planken in het zicht blijven? Waarop zijn de planken bevestigd? Ik neem aan op een balklaag? Zo ja, dan is er in ieder geval dus ruimte onder de vloer ter hoogte van de balken. Heb je foto's?

inloggen of registreren om te reageren.