Saskia Rosmalen
Saskia Rosmalen
Dag allemaal, ik heb oude cement tegels gebruikt in de toilet. Die hebben buiten gelegen en slaan wit uit. Bij schoonmaken hebben ze de kleur die ze moeten hebben totdat ze opdrogen en dan slaan ze weer wit uit. Iemand tips?
Jeroen Hulsen
Jeroen Hulsen
Ik zou dan liever kijken of je met groene zeep het gewenste resultaat kunt krijgen, dit is het eenvoudigst in onderhoud en kun je er nog uit schrobben. Als dit niet werkt als alternatief voor olijfolie liever gekookte lijnolie. Hoe dunner hoe liever. Dit is een drogende olie die ook als bindmiddel voor traditionele verven gebruikt wordt. (wel weer goed schoon schrobben dan, kan niet over zeep heen)
liesbeth_ramondt
liesbeth_ramondt
Ik heb veel onderzoek gedaan naar cement tegels omdat er oude in onze keuken liggen. Witte uitslag is omdat er eerder met chemische reinigingmiddelen is schoongemaakt. Die vlekken gaan er in principe niet meer uit, of de tegels moeten verwijderd en vakkundig doorspoeld worden. Lijnzaad of andere olie is een ouderwetse truc maar trekt alleen maar meer vlekken aan, zeker op de vloer. Je moet alleen zuurvrije producten gebruiken: HMK 155 V reiniging, HMK 232 voor vlekstop en regelmatige reiniging met HMK 324

inloggen of registreren om te reageren.