Bernard Vercouteren van den Berge
Bernard Vercouteren van den Berge
Een vraag over markiezen op een monument. Voor een van mijn opdrachtgevers ben ik op zoek naar een oplossing voor de oververhitting van zijn (kantoor)pand. De voorgevel is pal zuid en de ramen zijn behoorlijk groot. In het verleden is te zien dat er markiezen op het metselwerk waren aangebracht, maar die dekten deels de gedetailleerde rand rondom het raam af. Nu zoeken we een slanke oplossing "in de dag" van het raamgat. De bovenzijde van het raam is getoogd, dus een screen lijkt niet mogelijk. Ik ben benieuwd of iemand mij hiermee verder kan helpen.

Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Eelco Dijkstra (Gemeente Amersfoort)
Oeps ik zie nu pas de foto... In dit geval dus geen oplossing helaas, of je zou iets moeten kunnen realiseren met een bak binnen (bijv in de gewichtkast en een horizontaal screen) en een geleiding van het screen door het kozijnhout naar buiten maar dat is wel een aantasting van erfgoedwaardig materiaal.
Bernard Vercouteren van den Berge
Bernard Vercouteren van den Berge
Dank voor je bijdrage Eelco, we zijn in overleg met een partij om te komen tot een passende oplossing. De renders worden nu gemaakt om de klant èn bevoegd gezag te kunnen overtuigen.

inloggen of registreren om te reageren.