Marianne Blijdesteijn
Marianne Blijdesteijn

Hallo allemaal,

Leuk zo'n oud boerderijtje, maar donker aan de achterzijde, bij de deel. Ik ben natuurlijk geen koe, of schaap, of varken, en wil eigenlijk meer licht in het achterhuis inbrengen.

De vraag is hoe ik een hele lichte en transparante aanbouw ga maken bij de oude boerderij, waar nu alleen een kleine achterdeur en twee kleine raampjes zitten. En daar toestemming voor ga krijgen? Zou ik de ramen naar beneden uit kunnen zagen en smalle doorgangen kunnen maken? Zodat de nog te bouwen aanbouw/serre te bereiken is door de deur en door de twee 'ramen'. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? Ramen uitzagen? 

Licht toelaten via het dak gaat niet, want daar zit de bovenetage.

Iemand ervaring of een idee?

Hartelijke groet,
Marianne Blijdesteijn

Ina Roeterdink
Ina Roeterdink

Dag Marianne, eens met de opmerking van Pieter. En van belang is ook om contact op te nemen met de gemeente. In welke gemeente is het pand gevestigd? Veelal kent een gemeente de mogelijkheid van 'vooroverleg'. Doel: met elkaar bespreken wat (on)mogelijkheden zijn, zonder dat men al meteen een officieel vergunningentraject hoeft te starten.

Marianne Blijdesteijn
Marianne Blijdesteijn

Dank je Ina voor je reactie. Ja ik vond dat 'dubbele deur' idee van Pieter ook goed. Vooroverleg met de Gemeente, weet niet of ik daar veel aan heb; monumentenzorg moet toch akkoord gaan?


inloggen of registreren om te reageren.